Til skattkammer.no

Få tilgang til skattkammer

Skattkammer.no: Inspirerende videoer med sangaktivitet og foredrag samlet på ett sted

Skattkammer.no er en passordbeskyttet nettressurs, åpent for barnehager som deltar i prosjektet Syngende barnehage og for medlemmer i Musikk fra livets begynnelse. I skattkammeret finner du sanger, regler og musikkaktiviteter som egner seg godt i barnehagehverdagen.  Metodisk stoff viser at musikk gjerne kan brukes som “verktøy”, og slik gjøre barnehagen enklere og hyggeligere, både for liten og stor. Man kan også få teoretisk påfyll gjennom webforedrag, der forskere og musikkpedagoger dykker ned i alt fra helse- og sosiale effekter knyttet til sang og musikk, til praktisk bruk av instrument og opplæring i stemmebruk.

Skattkammeret er delt inn i flere fokusområder. Noen eksempler:

• Sang- og musikksamling

• Hverdagssituasjoner