Gratis musikkurs og webforedrag

Musikk fra livets begynnelse (MLB) tilbyr ett gratis 2-timers kurs for barnehageansatte som deltar i programmet Syngende barnehage.

Kursene ledes av musikkpedagoger eller andre med musikkfaglig bakgrunn, og som i tillegg har erfaring fra musikkarbeid med barn, 0-6 år. Dette er praktiske kurs med ideer til hvordan musikk kan brukes gjennom barnehagedagen på en enkel måte. 2-timers kursene holdes på personalmøte eller planleggingsdag i barnehagens egne lokaler, og alle ansatte er med. I noen tilfeller tilbys kurset digitalt, dersom vi ikke har aktuelle kursledere i nærheten. (Årskontingent, kr 950, gjelder for hele Syngende barnehage-pakken).

Syngende barnehager får også tilbud om flere gratis webforedrag med aktuelle tema. Disse er permanent tilgjengelige i Skattkammer og kan gjennomgås på personalmøter, fagdager eller når hver enkelt ansatt har tid og anledning. I tillegg tilbyr vi årlige digitale kurs gratis eller til svært lav pris.

Digital kursrekke våren 2024

Vi tilbyr også en digital kursrekke over 4 kvelder i mars-april. Dette er et spesialtilbud til ansatte i Syngende barnehager. Les mer om digital kursrekke her.

Åpne kurs

Barnehageansatte er også velkomne til å delta på andre kurs i regi av Musikk fra livets begynnelse, og Syngende barnehager betaler da medlemspris. Våre kursledere har musikkfaglig bakgrunn og lang erfaring fra musikkarbeid med barn 0-6 år.